THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Požehnání, které si s sebou od kolébky odnesli birminghamští buldoci BENEDICTION, nebylo vůbec složité. Budete hrát death metal, pravila jim kovová sudička, ale nic složitého, jen prostě pár jednoduchých a přímočarých riffů, a to vám přinese slávu. A jak řekla, tak se i stalo. Kapela se nejen díky albovým klenotům jako „The Grand Leveller“ (1991) či „The Dreams You Dread“ (1995) nesmazatelným písmem zapsala do death metalových análů, vystřídalo se v ní několik známých jmen (Barney Greenway, Dave Ingram či naposledy Nicholas Barker) a spoustě lidí tím pádem určitě vyhlodala díru v srdci, když po roce 2001 a albu „Organized Chaos“ přestala jevit známky života.
Nebylo to však věčné řešení, pročež po spoustě zaručených zpráv, jak to s kapelou vypadá, v jaké fázi nahrávání se nalézá atd., tady máme BENEDICTION v srpnu roku 2008 zpět s definitivní platností. A jak by se dalo úspěšně předpokládat, jsou to pořád dál ti staří známí smrťáčtí harcovníci, kteří si jako koník s klapkami na očích peláší výhradně a pouze za tím svým punkem zlehýnka načichlým death metalem, s větrem o závod a furt pryč. Žádné překomplikované variace, žádné odpolední čajíčky, jen poctivá facka z pravice dvoumetrového dělníka z ocelárny, vedená zatraceně zblízka v duchu posledního varování. Tak by se ve zkratce dal definovat zuřivý výraz kapely, ve kterém prostě z podstaty nejde o nic jiného, než jen o pořádný nářez. V tomto duchu se tudíž nutně odehrává i kompletní novinka „Killing Music“, kteroužto nicméně nelze jedním šmahem vynachválit jen proto, že kapela na ní zůstala neochvějně svá. K jejím plusovým bodům, spočívajícím především ve stylové věrnosti a na to konto i převládající přesvědčivosti (výborné kousky jako „Controlopolis (Rats In The Mask)“, titulní „Killing Music“ nebo „They Must Die Screaming“), totiž nutno připočítat i body mínusové, signalizující fakt, že několikrát to po těch letech prostě a jednoduše znatelně zaskřípe. Jako kdyby v některých skladbách („The Grey Man“, „ Dripping With Disgust“ či „Immaculate Facade“) BENEDICTION tak jako doposud už prostě nestačilo jen nahodit „nějaký“ ten riff, který by se v každém případě naprosto spolehlivě ujal, a kapele to prozatím úplně nedochází. Něco jako nemístná zahleděnost do sebe sama, pokud bych to tedy měl ještě více upřesnit.
Následky však mohu být ještě citelnější. Možná je to dáno vnímáním doby, které se od minulého alba poměrně zásadně změnilo, možná jen nedostatkem soudnosti kapely při tak významné události, jakou bezpochyby dlouhohrající nahrávka po sedmi letech ve vakuu je, každopádně pakliže BENEDICTION prozatím mohou slavit celkem slušný návrat, příště už podle všeho budou muset sáhnout hlouběji do kapsy, budou-li chtít znovu uspět. Jen skrze výborný growling Davea Hunta (který již dříve prokázal, že je zdatným následovníkem obou svých předchůdců, vytvořivších klasický „zvuk“ vokálu BENEDICTION), skrze skrblení se sóly (se snad jedinou výjimkou v „Cold, Deathless, Unrepentant“) a skrze nekonečné hoblování jen tak do rytmu už by to totiž nemuselo jen tak jednoduše klapnout.
Není to až zas taková „vraždící hudba“, co BENEDICTION předvádějí na svém comebackovém albu, nicméně je tu několik aspektů, díky nimž „Killing Music“ víceméně obstojí, mezi nimi pak především stylová věrnost a s ní i téhle kapele nejvlastnější stará dobrá přesvědčivost.
6,5 / 10
Dave Hunt
- zpěv
Darren Brookes
- kytara
Peter Rew
- kytara
Frank Healy
- baskytara
Neil Hutton
- bicí
1. Intro
2. The Grey Man
3. Controlopolis (Rats In The Mask)
4. Killing Music
5. They Must Die Screaming
6. Dripping With Disgust
7. Wrath And Regret
8. As Her Skin Weeps
9. Cold, Deathless, Unrepentant
10. Immaculate Facade
11. Burying The Hatchet
12. Beg, You Dogs
13. Seeing Through My Eyes
14. Largactyl
Scriptures (2020)
Killing Music (2008)
Organised Chaos (2001)
Grind Bastard (1998)
The Dreams You Dread (1995)
The Grotesque / Ashen Epitaph (EP) (1994)
Transcend The Rubicon (1993)
Dark Is The Season (EP) (1992)
The Grand Leveller (1991)
Subsconscious Terror (1990)
Výdatná porcia death metalu starej školy. Krásne valivé, dokonale nadupané songy v podaní pánov muzikantov, ktorí vedia, čo robia a je úplne jasné, že to, čo robia, ich veľmi baví. Ďalší parádny prírastok do zbierky klasického európskeho kovu smrti. Bavil vás aktuálny album od BOLT THROWER? Žrali ste posledných GOREFEST? Nemáte čo váhať ani pri BENEDICTION.
agro
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.